mandag den 17. januar 2011

Rottehullet!


Ja altså ikke det charmerende på Christianshavn, men det under vores badeværelsesgulv.

Det blev endelig fundet idag. Efter endnu to røgprøver, en trykprøve og opbrækning af gulvet. Håndværkerne mente at der ikke var noget hul - men det var der og endda et stort et af slagsen. På størrelse med en hånd.

Nu er hullet lukket og så må tiden vise om Rotte-Lotte og hendes venner er lukket inde eller ude.... meget spændende. Ifølge misserne er det nok desværre det første. De er meget interesserede i hvert fald. 

Gulvet myldrer med fælder, der skal tjekkes imorgen tidlig - gys blev der sagt. Endnu en spændende dag i mit liv :o)

Så hæng på derude, når vi imorgen sender næste afsnit i serien om Rotterne i Valby. Spændingen stiger!


7 kommentarer:

  1. ha ha ha jeg vil ikke sige at jeg elsker din rotte-opdatering, men sjovt er det da..for mig som ingen rotter har :-D

    SvarSlet
  2. Ja der er næsten ikke andet at gøre end at grine af det. Indtil fælderne skal tømmes *ser bange ud*. Så kommer du og hjælper ikke Katja? ;o)

    SvarSlet
  3. Sjovt at de har lavet SÅ stort et hul. Man skulle tro, at de på et tidspunkt ville have sagt til hinanden: "Hey Gunnar, jeg tror sgu, hullet er stort nok nu til vi kan komme op."

    SvarSlet
  4. Ha ha Allan... ja det skulle man synes.
    Der er desværre liv i væggen og har været det i nat også.
    Mig er der ikke meget liv i - min søn er syg og jeg er siddet oppe til kl. 3 i nat og ventet på vagtlægen.

    SvarSlet
  5. Er lidt spændt på om der var en rotte i fælden her til morgen?:-)

    SvarSlet
  6. Jeg følger også med i sagen, og er også meget spændt på hvordan at det går.

    SvarSlet
  7. Jamen jeg tror egentlig det går ok planmæssigt. Vi har nu fanget 5 rotter - 4 mindre og en dobbelt så stor (puha) her til aften. Alle er fanget i en fælde i vores køkkenskab under vasken.
    På badeværelset, hvor gulvet er brækket op, har de også været og rode rundt (vi har lukket helt af og bruger det slet ikke), men går ikke i fælderne. Der STINKER derude nu, så alt skal da godt nok gøres meget rent, når det her engang er ovre.
    Vores søde "rottemand" fra kommunen mener, at der nok er mellem 8-12 rotter. Sikkert et kuld unger med forældre.... jeg HÅBER ikke nogen er større end den vi fangede her til aften. Det var mere end nok for mig.
    Tusind tak fordi I følger med.

    SvarSlet

Sig noget :o)