mandag den 24. januar 2011

The Neverending Story....

Om rotterne.

Desværre er de nu også kommet ind i huset og ind til vores søde naboer, der har en lille baby. De vågnede i nat ved, at der var noget der klirrede med porcelænet i deres køkken. Det var så rotterne, der tog sig en lille haps æblekage oppe på bordet!

Vi har nu fanget 27 rotter og jeg aner ikke hvornår det slutter!

Har været nødt til at udstationere vores dyr, da det er farligt for dem at være i huset når rotterne er herinde :(

Kryds fingre for at det snart er ovre dette mareridt - please!

Her er vagtmissen Bam:

16 kommentarer:

  1. Det er simpelthen sådan en forfærdelig historie......jeg håber ved gud også for dig at det hele snart slutter, for jeg kunne forestille mig at hele dit liv og hverdag er vendt på hovedet. Øv, søde Hanne. Kan godt forstå du er ved at have fået nok....

    SvarSlet
  2. Ej hvor forfærdeligt! For dælen da, kan I ikke blive genhuset imens det hele sker? Det er da ikke til at leve med.

    SvarSlet
  3. Det lyder godtnok ikke rart, jeg var løbet skrigende bort. Er så mega bange for sådanne nogle klamme rotter, badrr... Håber i snart får dem udryddet.

    SvarSlet
  4. Det er rigtigt mange rotter og ikke helt normalt for et lille rækkehus. Der kan være flere fejl, prøv at snakke med jeres rottefænger om at få lavet en ny røgprøve, og eventuelt få lavet en hos naboen samtidigt.

    SvarSlet
  5. Æv, æv det lyder bare SLET ikke rart og så er det da helt vildt at der er SÅ mange rotter, de må da næsten have en udgang fra kloakken et andet sted fra? Er der nogen update på rottefængeren?

    SvarSlet
  6. Kære allesammen - tak skal I have. Ja det er så forfærdeligt - næsten ikke til at holde ud efterhånden.

    Anonym - ja jeg synes også det er vildt mange. Mange flere end forventet. De vil lade dagen går idag også tror jeg og se om vi fortsæt fanger nogen og så skal der vist laves en røgprøve mere. Måske der er et hul mere.
    Jeg synes det er underligt at det er mange små rotter vi fanger nu... går de ikke normalt hurtigere til uden mad osv?

    SvarSlet
  7. Det er meget posetivt at i fanger dem,da det kan være svært, hvis ikke man har fundet deres adgangsvej til kloaken, da det jo er deres fødekilde, det er muligt at i har fundet fejlen og at der bare er rigtigt mange. Det er også vigtigt at holde øje med de voksne rotter man fanger, se efter om de har bryster, så er det digegivende hunner, som har et kuld på 6-16 unger, det kan give en ide om hvormange der er, men det er næsten altid rotteungerne som først går i fælderne, da de endnu ikke har udviklet fobien for alt nyt.Rotter spiser 10% af deres kropsvægt hver dag, så en voksen skal have ca 250gram, og en unge tilsvarende mindre, de kan have små depoter under gulvet, og de kan klare sig uden mad i flere dage, men vand skal de have hver dag.

    SvarSlet
  8. 27 rotter, det er bare for vildt og forfærdeligt for jer. Krydser fingre for at de snart er væk:-)

    SvarSlet
  9. Tak for dit svar.
    Vi startede også med at fange udelukkende små, så lidt mellemstørrelse og så har vi fanget 5 store, hvoraf en var meget stor syns jeg. vi har desværre ikke tjekket det med bryster osv.
    De sidste dage er det så kun de pænt små (musestørrelse eller lidt større) og mellemstr. vi har fanget.
    Tror du vi er ved at være ved vejs ende? Åhh jeg håber det sådan.

    SvarSlet
  10. eeej hvor er det klamt og hvor er det træls for jer. Håber virkelig snart for at det får en ende!!

    SvarSlet
  11. Tak Katja.
    Nu er der fanget 31, men for første gang i en uge var der ingen i fælderne da vi kom hjem. Måske det er ved at være slut nu? Tør næsten ikke sige det højt.
    Måske I også glæder jer til indlæg der ikke handler om rotter ha ha.

    SvarSlet
  12. jeg sender god karma til jeg og dårlig karma til rotterne! hvor er det bare så forfærdeligt med jeres enorme rotteproblem... Håber rotte-fangerne kan hjælpe jer af med problemet hurtigt.. Stakkels jer og dyrerne og naboen og alle de andre..

    SvarSlet
  13. Tak skal du have Lise.
    Og sikke en fin blog du har.

    SvarSlet
  14. Hej Hanne.
    Hvordan er det gået de sidste par dage, fanger i stadig, eller er det på retur, jeg håber det sidste, ;-)))) Jeg ved godt at det er en svær periode, men det skal nok blive godt igen.

    SvarSlet
  15. Hej anonym,
    Tusind tak - du har været rigtig hjælpsom!
    Vi har ikke fanget nogen siden tirsdag aften hvor vi fangede en enkelt lille. Ingen igår og heller ingen i fælderne her til morgen. For første gang jeg har sovet nogenlunde i nat.
    Det har godt nok været svært ja - meget værre end jeg troede :o) Tak for forståelsen.

    SvarSlet

Sig noget :o)